Występują dwa rodzaje kijów do uprawiania Nordic Walking: o stałej długości i regulowane. Niewątpliwą zaletą tych pierwszych jest to, że są bardziej trwałe (mechanizm regulacji bywa zawodny). Jeśli więc kupujemy kije tylko dla siebie, wybierajmy kij o stałej długości. Regulowane wybierajmy tylko wówczas, jeśli chcemy aby tym samym kijem posługiwały się osoby o różnym wzroście. Wiodące marki w produkcji kijów to: EXEL (fińska), GABEL (włoska), LEKI (niemiecka), ONE WAY (fińska), KV+ (szwajcarska), SWIX (norweska). Są to marki sprawdzone i prężnie działające na rynku. Możemy też spotkać kije wielu innych firm zajmujących się szeroką produkcją sprzętów sportowych i turystycznych, o niższych cenach. Nowością są kije Marko Kantaneva (twórca i kreator Nordic Walking).

DOBÓR KIJÓW
Kiedy już zadecydujemy ile chcemy na kije wydać trzeba określić właściwą dla nas ich długość. Ponieważ  każdy z nas jest inaczej zbudowany (ma inną długość rąk, nóg , tułowia) najlepiej sprawdzić długość kijów samemu. W tym celu należy założyć obuwie, w jakim planujemy trenować i zgiąć rękę w łokciu tak by powstał „mniej więcej” kąt prosty. Otrzymana wysokość mierzona od podłoża do dłoni daje nam długość kija w centymetrach. Przyjmuje się też przelicznik 0,68:

0,68 x WZROST (W CM) = DŁUGOŚĆ KIJA (W CM)

Ponieważ kije produkowane są co 5 cm , dobieramy długość najbliższą temu wynikowi. Nieco krótsza długość kijów pomaga początkującym lepiej opanować technikę. Kije dłuższe wymuszają bardziej dynamiczny marsz i zalecane są osobom bardziej zaawansowanym.

UBIÓR

Ubierajmy strój wygodny, nie krępujący ruchów, dostosowany do warunków atmosferycznych. Jednak niezbyt ciepły ponieważ każda aktywność fizyczna rozgrzewa ciało. Obuwie sportowe lub miękkie buty trekkingowe. Tak by czuć się stabilnie i aby było nam wygodnie.

Zobacz naszą ofertę