Nordic Walking to forma rekreacji wymyślona przez grupę fińskich lekarzy i wybitnych sportowców, oparta na naturalnym chodzie. Stanowi połączenie aktywnego marszu z techniką odpychania się od podłoża za pomocą specjalnych kijów. Początki tej techniki przypadają na lata dwudzieste XX wieku. Była to wówczas letnia forma treningu narciarzy biegowych. Jednak dopiero od roku 1997, kiedy to fińska firma „Exel” wyprodukowała pierwsze specjalistyczne kije do Nordic Walking, marsz z kijami rozbudził prawdziwy entuzjazm i stał się niezależną od narciarstwa formą rekreacji. Nordic Walking zyskuje sympatie ludzi na całym świecie w różnym wieku i o różnej kondycji. Statystyki podają, że jest to najszybciej rozwijająca się forma aktywności ruchowej.

ZALETY:

  • Do uprawiania Nordic Walking nie ma ograniczeń wiekowych ani sprawnościowych.
  •  Podczas marszu część ciężaru ciała przenoszona zostaje na obręcz barkową, odciążając tym samym staw kolanowy i biodrowy oraz dolną część kręgosłupa. Ruch łopatek rozluźnia zaś górną część kręgosłupa.
  • Marsz z kijami pomaga w walce z wadami kręgosłupa, wadami postawy, osteoporozą. Prostuje się sylwetka. Zmniejszają się bóle pleców.
  • Dzięki Nordic Walking sprawniej funkcjonują układ oddechowy (płuca przyjmują o 50% więcej powietrza) oraz układ krążenia (dzięki wspólnej równomiernej pracy rąk i nóg).
  • Wzmacniamy mięśnie ramion, klatki piersiowej, brzucha, grzbietu, oraz oczywiście nóg i pośladków.
  • Technika ta jest zalecana jako forma rehabilitacji w różnych schorzeniach, np. po rekonstrukcji stawu biodrowego.
  • Nordic Walking jest bezpieczny także dla kobiet w ciąży. Przy prawidłowej technice marszu, przyszłe mamy mogą odciążyć lędźwiowy odcinek kręgosłupa, który jest u nich najbardziej przeciążony.
  • Polepsza samopoczucie, dodaje energii, poprawia zdolność myślenia, pomaga w walce ze stresem i trudnością w zasypianiu.
  • Poprawnie wykonywana technika uaktywnia aż 90 % mięśni naszego ciała.

Jak dobrać sprzęt do Nordic Walking

Zobacz naszą ofertę